Sazebník úhrad

Ceník prací a služeb poskytovaných obcí

1) Poskytování informací, příjem podání

Osobní podání na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

Pondělí až Pátek 8:00 hod – 11:00 hod -12:00 hod – 14:00 hod

Úřední dny starostky

Pondělí 16:45 hod – 18:00 hod

Středa 16:45 hod – 18:00 hod

Telefonické podání: +420 736 601 096 nebo +420 606 084 451

Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně. Formulář, písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu vinary@seznam.cz, elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Obec Vinary, Vinary 70, 503 53 Smidary.

Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli: jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.

Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.

Elektronicky datovou schránkou: e8xa6eg

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti: komu je žádost určena, jaká konkrétní informace je požadována, kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti dle zákona 106/1999 Sb

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti- do 15 dní s možností prodloužení na 30 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona). Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) – do 3 dnů od odložení. Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) – do 7 dnů od podání. Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) – do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem – do 15 dnů. Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) – do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • Osobně na Obecním úřadě
  • Poštou na adresu Obec Vinary, Vinary 70, 503 53 Smidary
  • Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace
  • Odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.

O odvolání rozhoduje:

  • obecní úřad – jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní úřad není schopen zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15 ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
  • krajský úřad – jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazebník úhrad za poskytování informací dle zákona o svobodném přístupu k informacím

Tento sazebník stanoví v souladu s § 17 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, a nařízením vlády č. 173/2006 Sb., o zásadách stanovení úhrad a licenčních odměn za poskytování informací podle zákona o svobodném přístupu k informacím, výši úhrad za poskytování informací dle citovaného zákona.

Tento sazebník stanoví v souladu s § 17 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, a nařízením vlády č. 173/2006 Sb., o zásadách stanovení úhrad a licenčních odměn za poskytování informací podle zákona o svobodném přístupu k informacím, výši úhrad za poskytování informací dle citovaného zákona.

S poskytováním informace mohou být spojeny přímé materiálové náklady.

Sazebník výše úhrad

Cena výtisku, je-li informace poskytována formou fotokopie nebo počítačového tisku

Kopírování a TISK A4 černobílé 5,00 Kč
Kopírování a TISK A3 černobílé 8,00 Kč
Kopírování a TISK A4 barevné 10,00 Kč
Kopírování a TISK A3 barevné 16,00 Kč

Poštovné, je-li informace zasílána poštou, dle sazebníku poštovních služeb, balné se neúčtuje.

Přímé materiálové náklady se neúčtují, pokud náklady spojené s poskytováním informací nepřesáhnou částku 50,00 Kč.

Náklady na mimořádné rozsáhlé vyhledávání informací se účtují, přesáhne-li doba zpracování a vyhledávání informace 1 hod, ve výši 400,00 Kč za každou hodinu.

Zásady o poskytování informací (dále jen Zásady) byly schváleny usnesením zastupitelstva obce Vinary č. 12/9/2024  ze dne  14.2.2024 s účinností od 15.2.2024

2) Ceník prací a služeb poskytovaných obcí Vinary

PRONÁJEM SÁLU
Kulturní dům Kozojídky
Občané s trvalým pobytem v obci 3.000 Kč
V letních měsících červen, červenec, srpen 6.000 Kč
Ostatní občané po celý rok 15.000 Kč
Sál v budově bývalé školy v Janovicích
Občané s trvalým pobytem v obci 2.000 Kč
Ostatní občané po celý rok 10.000 Kč
Klubovny

Janovice, Smidarská Lhota, Vinary, Kozojídky

Občané s trvalým pobytem v obci 800 Kč
Ostatní občané po celý rok 2.000 Kč
Zápůjčka výsuvného žebříku (1 den) 100 Kč
Jednorázové komerční hlášení 100 Kč
Pronájem párty stanu /1 akce, 1 den) 300 Kč

Od pronájmu jsou osvobozeny místní spolky a organizace obce Vinary.

Kopírování a TISK A4 černobílé 5,00 Kč
Kopírování a TISK A3 černobílé 8,00 Kč
Kopírování a TISK A4 barevné 10,00 Kč
Kopírování a TISK A3 barevné 16,00 Kč